چند اصل ساده برای افزایش فروش اینترنتی

افزایش رقابت‌ها و کشیده شدن رقابت‌های سنتی به دنیای دیجیتال، فروش و بازاریابی برای فروش را به شدت دچار مشکل کرده است.

ممکن است روند فروش برای برخی از افراد چالشی مبهم و پیچیده باشد که هیچ راه آسان‌تر و میانبری برای آن نمی‌توانند در نظر بگیرند. این در حالی است که در بسیاری از مواقع تنها با انجام چند راهکار ساده می‌توانید برای بهبود میزان فروش خود فعالیت کنید.

در این مطلب می‌خواهیم گام‌های موثر برای چند برابر کردن حجم فروش برای شما کاربران عزیز ارائه دهیم.

اصل اول: افزایش میزان نفوذ در بین مشتریان

گزارشات اخیر حاکی از این است که تقریبا ۶۰ درصد از فروشندگان در این صدد هستند که بودجه محصولات خود را در ۱۲ ماه آینده افزایش دهند. در اینجا هدف از  واژه نفوذ این است که دیدگاه و نظریات مشتریان را با دیدگاه خود هماهنگ کنید.

به این ترتیب مشتریان به خوبی به اهمیت و ارزش محصولات شما پی خواهند برد و به شما و محصولات آن اعتماد خواهند کرد.

اصل دوم:  باید دیدگاه‌ها و نظریات خود را قبل از فروش محصول بفروشید

دیدگاه‌های شما دقیقاً محصولات شما هستند. پس اگر می‌خواهید محصول را در حجم بالا به فروش برسانید می‌بایست ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را قبل از آن محصول به مشتری القا نمایید.

گفته می‌شود بهترین روش‌های فروش اینترنتی عبارتند از:

  • ایجاد وب سایت
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی با استفاده از ایمیل
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اصل سوم: مزایا و ویژگی‌های محصول خود را برای مشتریان معرفی کنید

بسیاری از مردم این‌گونه فکر می‌کنند که علت افزایش فروش یک محصول، ویژگی‌های آن محصول است؛ اما بر اساس مطالعات اخیر ثابت شده است که میزان فروش به مزایای محصول بستگی دارد نه ویژگی‌ها.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم هنگام معرفی محصول خود به‌جای تمرکز بر ویژگی‌های آن، سعی کنید مزایای آن را برجسته‌تر نمایید. توجه به مزایای محصول این احساس را در مشتری ایجاد می‌کند که هدف شما بیشتر ارائه خدمات است تا دریافت پول از مشتریان؛ در نتیجه راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

در واقع شما لازم است که محصولات را طوری معرفی کنید که نشان دهد چگونه می‌توانند نیازهای مشتریان را برطرف نماید. صحبت از ویژگی و ویژگی هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند اما نشان دادن کاربردهای یک محصول است که مشتری را برای خرید ترغیب می‌کند.

این موضوع به ویژه در فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم و اساسی است.

اصل چهارم: با تصاویر واضحی نتایج فروش خود را به نمایش بگذارید

 در حال حاضر تقریباً ۲۶ درصد از مشتریان آنلاین اشخاص بین سنین ۱۶ تا ۳۴ سال هستند. این دسته از مشتریان به راحتی می‌توانند محصولات خوب را از محصولات بد تشخیص دهند. حتی بدون اینکه تحصیلات آکادمیک داشته باشند.

از این رو برای اینکه مشتریان زیادی داشته باشیم می‌بایست نتایج فروش خود را به بهترین نحو به آنها ارائه دهید تا برای آنها میزان اعتماد مشتریان به شما مشخص شود. با این کار می‌توانید حجم فروش خود را خیلی خوب بالا ببرید.

اصل پنجم: تخصص شما و اعتماد مشتریان تعیین کننده اعتبار شماست

 همان‌طور که می‌دانید درآمد شما به مقدار حجم فروش شما بستگی دارد و حجم فروش شما نیز به طور مستقیم به اعتبار شما وابسته است.

بنابراین یکی از راه‌های افزایش فروش این است که از راه‌های متفاوت مانند ارائه خدمات ویژه به مشتریانتان اعتبار خود را نزد آنان بالا ببرید. در واقع چنانچه شما در کار خود مورد اعتماد باشید و  همچنین تخصص کامل داشته باشید، می‌توانید به راحتی اعتبار خود را نزد مشتریان افزایش دهید و به دنبال آن شاهد فروش بیشتر خود باشید.

شرکت‌های بزرگ در طول زمان اعتبار کافی برای خود  کسب کرده‌اند و در حال حاضر به راحتی فقط روی محصول خود تمرکز می‌کنند؛ اما شرکت‌های نوپا برای کسب اعتبار شرایط متفاوتی دارند.

اصل ششم:  فرآیند فروش یک بازی برد برد است

همان‌گونه که شما با فروش محصول‌تان به سود بیشتر می‌رسید، مشتری هم باید از خرید خود راضی باشد. از این رو پیشنهاد می‌کنیم هنگام فروش محصولات هدایایی را به محصول اصلی خود اضافه کنید و به مشتری هدیه کنید.

در چنین شرایطی شما می‌توانید به سادگی رضایت مشتریان خود را جلب نمایید و  فروش محصولات خود را افزایش دهید. به عنوان مثال شرکت pCloud  به مشتریانی که فضای ابری می‌خرند تا ۱۰ گیگابایت فضای رایگان با آنها ارائه می‌دهد.

اصل هفتم:  هرگز برای فروش بیشتر محصولات از اجبار در فروش استفاده نکنید

 در برخی موارد ضروری است که جهت افزایش حجم فروش، فرایند فروش را متوقف کنید. به این معنی که به جای اصرار و اجبار در فروش محصول، سعی کنید ارزشمندی محصول را به مشتری عرضه کنید.

پس از اینکه مشتری کیفیت محصول را به خوبی مشاهده کرد و به سوالات وی پاسخ داده شد، با اشتیاق بیشتری اقدام به خرید محصول شما خواهد کرد.

اصل هشتم:  هدایای تبلیغاتی را در بسته‌های ارسالی قرار دهید

هر هدیه تبلیغاتی می‌تواند مدت‌ها در دست مشتری بماند و توسط ده‌ها و صدها نفر دیده شود. این فرصت گرانبها را از دست ندهید.

اصل نهم: به خریداران کالا، کدهای تخفیف یا کوپن‌های خرید مدت‌دار ارائه کنید

این کار سبب می‌شود مشتری شما را فراموش نکند و تلاش کند تا مایحتاج بعدی خود یا اطرافیان خود را دوباره از شما بخرد. این کار می‌تواند به صورت آنلاین انجام شود یا در حالت بهتر، کدهای تخفیف به صورت چاپ شده و قابل لمس در بسته‌ی ارسالی برای خریداران فرستاده شود.

اصل دهم: با کسب و کارهای مرتبط با خود همکاری کنید

کسب و کارهایی که ممکن است مشتریانی شبیه به شما داشته باشند را بیابید و در هنگام ارائه خدمات و محصولات، همکار خود را به آنان معرفی نمایید. با این کار توان تبلیغاتی و بازاریابی شما دو یا چند برابر خواهد شد.

اصل یازدهم: نام محصولات خود را با دقت انتخاب کنید

نامی که برای محصولات خود مشخص می‌کنید باید گویا و قابل جستجو باشد. بیننده باید بتواند بدون دیدن تصویر، ذهنیتی متناسب با کالای شما پیدا کند. برای مثال انتخاب نام «شلوار» برای یک محصول، انتخابی بسیار نامناسب است.

قرار دادن کلمات کلیدی که مشتریان به آن علاقه دارند، همچنین می‌تواند مشتریان بیشتری را از طریق موتورهای جستجو به سایت شما هدایت کند.

برای انتخاب نام‌های مناسب به فروشگاه‌های همکار و موفق خود مراجعه کنید و از آن‌ها الگو بگیرید.

سخن پایانی

این اصول تنها مقدمه‌ای برای شروع فروش بیشتر است.

اگر می‌خواهید فروش خود را بیشتر کنید باید تا می‌توانید با مشتریان خود رابطه تنگاتنگ داشته باشید. از برخی سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری استفاده کنید و تا می‌توانید به شناخت مخاطبین خود بپردازید

اینکه مخاطبین شما دقیقا به چه چیزی نیاز دارند بسیار مهم است. باید دقت کنید که برطرف کردن نیاز مشتری رمز موفقیت شما در کسب و کار است.

فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما خدماتی یا فروشگاهی است؛ در هر صورت باید تلاش کنید نیاز مخاطب خود را برطرف کنید. توجه و برطرف کردن این نیاز است که مشتری شما را وفادار می‌کند و وفاداری مشتری به برند باعث افرایش فروش و رشد کسب و کار خواهد شد.

اگر تجربه‌ای در مورد 7 اصل بیان شده دارید، با ما در میان بگذارید. تجربیات افراد مختلف کمک می‌کند تا در شرایط پیچیده اقتصادی برای افزایش میزان فروش هم افزایی مناسبی ایجاد شود. نکات بیان شده توسط شما و خواندن نکاتی که دیگر دوستان بیان کرده اند، قطعا به بهبود شرایط کسب و کارها کمک خواهد کرد.

منبع: https://www.bourseiness.com