مفهوم بن‌کارت و ویژگی‌های آن

کارت-هدیه

در بن‌کارت، علاوه بر این که امکان شارژ مبالغ کمک خرید غیرنقدی در فواصل متوالی وجود دارد، در وقت و هزینه موسسه نیز صرفه‌جویی شده و از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است.

بن‌کارت کارتی است برای واریز وجوه مربوط به کمک خرید غیر نقدی کارکنان (بن) سازمان‌ها و موسسات که در حال حاضر به صورت کاغذی به کارکنان ارائه می‌شود. با ارائه این کارت، کارکنان سازمان‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز دارای دستگاه کارتخوان فروش و یا از طریق محیط اینترنت، نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود اقدام نمایند.

در بن‌کارت علاوه بر اینکه امکان شارژ مبالغ کمک خرید غیر نقدی در فواصل متوالی وجود دارد، در وقت و هزینه موسسه نیز صرفه جویی شده و از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است.

ویژگی‌های بن کارت

  • بن‌کارت‌ها یک بار برای کلیه کارکنان تابعه سازمان صادر و طبق برنامه زمان‌بندی سازمان ذی‌ربط در فواصل متوالی شارژ (مبلغ دار) می‌شود.
  • امکان استفاده از بن‌کارت در فروشگاه‌های دارای دستگاه کارتخوان که مدنظر سازمان متبوعه باشد وجود دارد، لذا محدود نمودن محل خرج بن کارت‌ها به فروشگاه‌های خاص نیز به سهولت میسر است.
  • همان‌گونه که بن‌های کاغذی با نام صادر می‌شود، امکان ارائه بن‌کارت با نام و شماره مشخص برای تک‌تک افراد سازمان وجود دارد.
  • با توجه به فرآیند طولانی صدور و توزیع بن‌های کاغذی در ارگان‌ها وسازمان‌های مختلف، با یک بار توزیع بن ‌کارت، علاوه بر اینکه امکان شارژ مبالغ کمک خرید غیر نقدی در فواصل متوالی وجود دارد، در وقت و هزینه موسسه نیز صرفه جویی شده و از سرعت و دقت بیشتری برخوردار است.
  • با توجه به اینکه برخی موسسات دارای فروشگاه‌های تابعه هستند و بر این اساس کارمندان موسسه مربوطه باید بن‌های خود را صرفاً در آن محل خرج کنند، بنابراین با استفاده از بن کارت، عملیات جانبی این فروشگاه‌ها (شامل: جمع‌آوری بن‌های کاغذی، استخراج آمار مربوطه، ارسال آن به سازمان ذی‌ربط، اتلاف وقت و انجام دستی برخی محاسبات و…) کاهش خواهد یافت.
  • در حال حاضر به دلیل عدم احراز هویت از کارمندان سازمان در فروشگاه مربوطه، در صورت مفقودی بن‌کاغذی، امکان هر گونه سوء‌استفاده توسط سایرین وجود دارد، ولی با بهره‌گیری از بن‌کارت به‌خاطر وجود رمز، تنها صاحب اصلی کارت می‌تواند بن‌کارت را خرج کند.
  • خرید با بن کاغذی محدودیتی را به دارنده آن تحمیل می‌کند. به این صورت که دارنده بن‌کارت نمی‌تواند طبق زمان‌بندی و نیاز خود در چند نوبت آن را خرج کند ولی با بن‌کارت، با هر بار خرید از طریق دستگاه کارتخوان فروشگاهی یا محیط اینترنت، آنچه مانده در مرکز نگهداری خواهد شد و دارنده آن می‌تواند در چندین نوبت خرید کند.
  • صدور بن‌کارت با مراجعه نماینده شرکت/ مؤسسه به هریک از شعب بانک، ممکن است.

دارنده بن‌کارت می‌تواند با مراجعه به پایانه‌های خود‌پرداز، خدمات زیر را دریافت کند:

۱- اعلام مانده کارت

۲- اعلام ۱۰ گردش آخر کارت

۳- تغییر رمز کارت

۴- تغییر رمز اینترنتی کارت

۵- پرداخت قبوض

منبع: https://way2pay.ir