بنابر اصول مدیریت ریسک مدیریت بایستی هریک از فرآیندهای ذکر شده را به منظور تطابق و توسعه دادن شیوههای مدیریت خطرهای موسسه که مورد نیاز در رابطه با فعالیتهای بانکداری مطرح شده میباشد، مورد بررسی قرار دهد.
مدیریت موسسات مالی بایستی سطحی از خدمات بانکداری الکترونیکی را انتخاب کند که برای بخشهای مختلف مشتریان مناسب بوده و مبتنی بر نیازهای آنان و با در نظر گرفتن خطرهای ارزیابی شده موسسه باشد. موسسات بایستی به این تصمیم از طریق استراتژیهای بانکداری که عواملی مثل تقاضای مشتری، رقبا، مهارتها، کاربرد کالاهای مصرفی، هزینههای تعمیر و نگهداری و حمایتهای سرمایه ای را در نظر میگیرند، دست یابند.
تاثیرات اعتباری حاصل از عدم توجه به ارزیابی و کنترل ریسک در بانکها به ویژه در بخش بانکداری الکترونیک بسیار زیاد و پر هزینه است و لذا ضروری است تا تمامی بانکهای کشور با تجهیز و تمهید مناسب آمادگی قابل قبولی برای مقابله با ریسکهای احتمالی در حوزه بانکداری الکترونیکی باشند.