مرکز تماس
مرکز تماس بر اساس تعاريفITIL يکي از مهمترين واحدهای کاربردي در مديريت خدمات فناوری اطلاعات مي باشد. يکي از اهداف اصلی در مرکز تماس ايجاد مرکز تماس يکپارچه بين فراهم کننده خدمت (ارائه کننده خدمت) و مشتري يا کاربر خدمت گيرنده است. همچنين اين قسمت مرکزي براي ثبت و گزارش وقايع است و مشترياني که درخواست دريافت خدمتي را دارند از طريق اين مرکز درخواست خود را مطرح و پيگيري مي نمايند. مرکز تماس در خط مقدم تمامی رويدادهاي مهم سازمان قرار دارد و به سرعت زيادي کاربران را از رويدادهاي خدمت و تغييرات و فعاليتهاي انجام شده بر روي آن مطلع ميکند.