مدیرعامل بانک ملت گفت: «رواج بانکداری الکترونیک دو مزیت مهم برای سیستم بانکی کشور دارد در درجه نخست این امر عاملی برای سهولت در ارائه خدمات و نقلوانتقال وجوه است و دیگر آنکه فضای جدیدی برای ارائه خدمات توسط بانکها ایجاد میکند.»
به گزارش ستاد خبری ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، هادی اخلاقی درباره استفاده از بانکداری الکترونیک در کشور، افزود: «از حدود ۱۰ سال پیش متولیان سیستم بانکی تصمیم گرفتند تا بانکداری سنتی را با استفاده از فناوری روز دنیا به بانکداری الکترونیک تغییر دهند که این روند با استفاده از دستگاههای کارتخوان آغاز و با استفاده از دستگاههای خودپرداز و کشلسها (خودپرداز غیرنقدی)، موبایل بانکها و هر ابزاری که امکان ارائه خدمات حضوری را فراهم کند، ادامه یافت.»
اخلاقی با بیان اینکه گسترش اینگونه خدمات دارای مزایایی برای سیستم بانکی کشور است، گفت: «سهولت در دریافت، نقلوانتقال وجوه و دسترسی به خدمات ازجمله مزایای این سیستم است زیرا در گذشته مشتریان بانکی مجبور بودند برای انجام خدمات بانکی، چندین بار به شعب مراجعه کنند اما هماکنون حتی نیاز به یک بار مراجعه به بانک نیست. علاوه بر این استفاده از خدمات بانکی بهصورت الکترونیک در کاهش هزینهها هم تأثیرگذار بود که این موضوع تأثیر چشمگیری بر اقتصاد کشور خواهد داشت.»
مدیرعامل بانک ملت درباره دیگر مزیتهای استفاده از این سیستم، اظهار داشت: «همچنین انتقال برخی خدمات بانکی به فضای مجازی و خروج برخی خدمات بانکی به فضایی غیر از شعب این امکان را فراهم کرد که بانکها فضای جدیدی را برای ارائه خدمات جدید داشته باشند ضمن اینکه کمک خوبی به تخصصیتر شدن بانکها خواهد کرد.»
او درباره جایگاه بانکداری الکترونیک در نظام بانکی کشور، گفت: «استفاده از بانکداری الکترونیک جایگاه ویژهای در نظام بانکی دارد زیرا با کاهش قیمت ارائه خدمات تمامی بانکها جذب این سیستم خواهند شد و به همین دلیل عاملی برای رقابت میان بانکهای ارائهدهنده خدمات بانکداری الکترونیک خواهد بود.»
منبع: https://way2pay.ir