تأثیر رگ‌تک بر کسب و کارها چقدر مهم است؟

رگ تک

در دو سه سال اخیر، تأثیر رگ‌تک بر کسب و کار آن را به صنعت مهمی تبدیل‌ کرده است که فرمان سبک‌های معاملاتی مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها را در دست دارد. بااین‌حال یکی از فاکتورهایی که سرعت پرداخت‌های آنلاین و موبایلی را کاهش می‌دهد، نیاز به مقررات و استانداردها و همچنین حفظ امنیت قراردادهای مالی است. به همین دلیل رگ‌تک، به‌عنوان صنعتی که راه‌حل‌های جدیدی را برای رفع چالش‌ها و پیچیدگی‌های پیشرفت فناوری‌های مالی پیشنهاد می‌دهد، مورد توجه قرار گرفته است.

رگ‌تگ چیست و چه کار می‌کند؟

حالا شرکت‌ها متوجه شده‌اند که رگ‌تک می‌تواند به افزایش تراکنش‌های آنلاین و موبایلی آن‌ها کمک کند؛ امری که به‌ویژه در مسائلی نظیر پرداخت‌های مالیاتی، سرمایه‌گذاری، بیمه و البته دریافت و پرداخت‌های تجاری، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. رگ‌تک ریسک‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کند و به شرکت‌ها کمک می‌کند با رفع این خطرات، سرمایه‌ی خود را به‌طور مؤثرتری به کار بگیرند. به‌علاوه رگ‌تک با راه‌حل‌های کارآمد، مسائل و پروسه‌های غیرضروری برخی از مقررات را کنار میزند و باعث می‌شود سرعت کلی معاملات، افزایش پیدا کند.

با این مقدمه، در ادامه نگاه دقیق‌تری به این موضوع داشته باشیم که تأثیر رگ‌تک بر کسب و کار شما چطور به ارزش آفرینی و تحول در کارتان کمک می‌کند:

در درجه‌ی اول، اگر شرکت شما از ابزارها یا پلتفرم‌های رگ‌تک استفاده کند، یک گام از سایر رقبایی که هنوز به این فناوری روی نیاورده‌اند، جلو خواهد بود. زیرا رگ‌تک به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری نسبت به تغییرات نظامنامه‌ای و مقرراتی واکنش نشان دهید. از طرف دیگر، ازآنجاکه فناوری‌های رگ‌تک به یادگیری ماشینی روی آورده‌اند، شما می‌توانید

مورد نیازتان را سریع‌تر جمع‌آوری کنید و در تصمیم‌گیری‌های مبتنی بر داده، کارایی بیشتری داشته باشید. در دنیای کسب‌وکار، زمان گنجی است که غافل شدن از آن، به قیمت از دست دادن سهم بازار خواهد بود.

نکته‌ی بعد، رویکرد کلی شرکت شما به تکنولوژی‌های نوین است. درست است که برخی از فناوری‌های جدید مثل چت بات‌ها و بیومتریک‌ها بیشتر به داستان‌های علمی تخیلی شبیه‌ هستند، ولی وقتی به راه‌حل‌هایی که رگ‌تک پیش پای شما می‌گذارد فکر کنید، متوجه می‌شوید که نمی‌توانید از این فناوری چشم‌پوشی کنید. اما مگر تأثیر رگ‌تک بر کسب و کار چقدر پر رنگ است؟ شکی نیست که هر کسب‌وکار، به تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سرمایه‌گذاری نیاز دارد. نوآوری‌هایی که رگ‌تک به شما ارائه می‌کند، نه‌تنها به بهینه‌سازی تصمیمات مالی شما کمک می‌کند، بلکه امنیت معاملاتتان را بالا می‌برد و به‌تبع، هزینه‌های بالقوه‌ی کسب‌وکارتان را کاهش می‌دهد.

مزایای رگ‌تک برای سایر زمینه‌های تجاری

کسب‌وکار شما با بهره‌گیری از راهکارهای رگ‌تک، در بخش‌های غیرمالی نیز از مزایای خاصی منتفع می‌شود. مثلاً می‌توانید با استفاده از داده‌های جمع‌آوری‌شده، رفتار کاربران را بهتر درک کنید و سیستم بازاریابی خود را ارتقا دهید. وقتی بخش خدمات مشتریان، ارزیابی‌های دقیق‌تر و واقعی‌تری داشته باشد، به عواملی که تجربه‌ی کاربری بهتری ایجاد می‌کنند پی می‌برد و کمپین‌های بازاریابی موفق‌تری برگزار می‌شود. درواقع، تأثیر رگ‌تک بر کسب و کار شما خودش را به صورت اثربخش‌تر شدن داده‌های حاصل از نظرسنجی‌ها و تحقیقات بازار نشان می‌دهد. به‌این‌ترتیب شما با بهره‌گیری از یک فرایند، انواع پروسه‌هایی را که در راستای دریافت اطلاعات حیاتی انجام می‌شوند، تسهیل می‌کنید.

نیاز به نیروهای متخصص جدید

شاید شما بسیاری از تغییراتی را که رگ‌تک با خود به همراه می‌آورد درک کنید، ولی باگذشت زمان و رشد کسب‌وکار، به افرادی نیاز خواهید داشت که هم با ایده‌ها و نقطه‌نظرهای شما همسو باشند و هم فناوری رگ‌تک را به‌خوبی بشناسند، یعنی بتوانند با دانش و مهارت کافی، شرکت را با این تغییرات سازگار کنند.

گرچه اغلب راهکارهایی که رگ‌تک به شما پیشنهاد می‌دهد، ساده هستند و فرایندهای مالی خودکاری را شامل می‌شوند، بااین‌حال بازهم ضروری است که یک فرد متخصص روند پیشرفت آن را تحت نظارت داشته باشد. به‌علاوه این فرد باید داده‌کاوی اطلاعاتی را که رگ‌تک به شما تحویل می‌دهد به عهده بگیرد و آن‌ها را با اطلاعاتی که از طریق پایگاه داده‌های مصرف‌کننده به دست می‌آیند و به شکایات معامله‌ای مربوط می‌شوند، کنار هم قرار دهد و تحلیل کند.

شکی نیست که تأثیر رگ‌تک بر کسب و کار شما دنیایی از فرصت‌های جدید را به ارمغان می‌آورد. بااین‌حال این فناوری هنوز در حال تکامل است. این بدان معنی نیست که استفاده از راهکارهای رگ‌تک ضروری نیست. تقریباً همه‌ی کارشناسان معتقدند که آینده‌ی معاملات و اتمسفر مالی و تجاری درآمیخته با پروسه‌های پیشنهادی رگ‌تک است. کاملاً منطقی است که کسب‌وکار شما با فناوری‌های روز همگام باشد و خود را با تغییرات جهان مدرن، سازگار کند.

به‌عنوان یک کسب‌وکار، شما می‌توانید با تفکری استراتژیک در مورد بیزنس مدلتان، از انزوای تجاری اجتناب کنید و با تساعی و مشارکت جنبه‌های مختلف سازمان، پا به‌پای روند تکاملی رگ‌تک، پیش بروید. مشارکت با رگولاتورها و تشکیل انجمن‌های مشورتی در هر یک از صنایع مربوطه، می‌تواند زمینه‌ی گفتمان‌ها و اقدامات لازم برای این حرکت روبه‌جلو را فراهم کند.

منبع: https://icheezha.ir